کاربران کامپیوتر عمدتاً به دو روش کارهای روزمره خود را انجام می دهند، روش دشوار و روش آسان. شاید یکی از دلایل استفاده از روش دشوار، عدم آشنایی با روش های آسان باشد زیرا قاعدتاً اگر نتیجه دو روش سخت و آسان در انتها یکسان باشد؛ دلیلی برای استفاده از روش دشوار باقی نمی ماند. آموزه همواره تلاش میکند تا در زمینه های مختلف آسان ترین راه و روش ها را شناسایی نماید تا بتواند اندکی از نیازهای کاربران در حوزه کامپیوتر را برطرف نماید.
برنامه که امروز در آموزه به معرفی و آموزش آن می پردازیم، علی رقم حجم خیلی کم، می تواند یک یا چند عکس را به طرزی آسان، بصورت همزمان و به سرعت تغییر سایز(افزایش یا کاهش طول و عرض) دهد. فقط کافیست بر روی عکس کلیک راست کنید!!! در ادامه مطلب با ما همراه شوید...

این برنامه رایگان Risize Pictres نام دارد. حجم آن کمتر از 1مگابایت بوده و به راحتی و بدون تشریفات نصب می گردد. ابتدا برنامه را از لینک زیر دانلود نمائید، آنرا از حالت فشرده خارج نمائید و آنرا نصب نمائید.

پس از نصب، یک یا چند تصویر را انتخاب کرده و بوسیله کلیک راست گزینه Risize Pictres را انتخاب نمائید. پنجره ای به شکل زیر نمایان می گردد که به راحتی می توانید تنظیمات مورد نظر را اعمال نمائید.
در این پنجره، می توانید تصویر را به سایزهای مختلف از جمله کوچک، متوسط، بزرگ و مخصوص موبایل تغییر سایز دهید. بوسیله گزینه Custom می توانید سایز تصویر را بصورت دستی بر حسب پیکسل، سانتی متر، اینچ و درصد تغییر اندازه دهید. با انتخاب گزینه Scale to با حفظ تناسب طول به عرض، تصویر تغییر اندازه پیدا میکند و اگر گزینه Stretch to انتخاب گردد، بدون درنظر گرفتن تناسب طول به عرض، تصویر تغییر اندازه داده می شود. 
در قسمت پایین گزینه ای با نام Replace the originals وجود دارد که اگر آن را تیک بزنید، تصاویر جدید جایگزین تصاویر اصلی می شوند و اگر این گزینه را تیک نزنید، تصاویر جدید در کنار تصاویر اصلی ذخیره می گردند.


امیدوارم که از این آموزش نهایت استفاده رو برده باشید.
اگه به مشکلی برخوردید می توانید در قسمت نظرات سوالاتتون رو مطرح کنید.
منبع: آموزه