قرار دادن برنامه ها در فایروال ویندوز، باعث می شود تا برنامه ی مربوطه نتواند به اینترنت متصل شود و یا اطلاعاتی را ارسال و یا دریافت نماید. بعضی از برنامه ها که نیاز به کرک دارند، بعد از نصب و کرک به اینترنت و سرور خود متصل می شوند و به محض اینکه مجوز استفاده را غیرمعتبر تشخیص دهند، برنامه صحت خود را از دست داده و دیگر امکان استفاده از برنامه وجود ندارد.

گاهی نیز پیش می آید که نمی خواهید نرم افزاری بصورت خودکار آپدیت شود، پس به ناچار باید آن را در فایروال قرار دهید تا دسترسی آن به اینترنت و سرور محدود شود. فایروال در تمامی ویندوزها موجود می باشد و نیازی به نصب برنامه ندارد اما از آنجا که برای قرار دادن برنامه در فایروال ویندوز باید مراحل زیادی طی شود، پیشنهاد ما این است که با خواندن ادامه این مطلب از این پس تنها با یک کلیک برنامه های مورد نظر را در فایروال قرار دهید.

ابتدا از لینک زیر برنامه Firewall App Blocker v1.3 را دانلود نمائید. این برنامه کمتر از 1مگابایت حجم دارد و همچنین پرتابل بوده و نیازی به نصب ندارد.

دانلود با لینک مستقیم


پس از دانلود، بوسیله برنامه وینرار آنرا از حالت فشرده خارج سازید. برنامه را اجرا کنید. با پنجره ای مشابه پنجره زیر مواجه می شوید.

قرار دادن نرم افزارها در فایروال ویندوز

برای قرار دادن نرم افزار در فایروال، کافیست از منوی بالا بر روی Add کلیک نمائید.

قرار دادن نرم افزارها در فایروال ویندوز

پنجره ای باز می شود. در این پنجره به دنبال محل نصب برنامه ی مورد نظر بگردید (به صورت پیش فرض برنامه ها در درایو C و در پوشه ای تحت عنوان Program File نصب می شوند). برنامه را انتخاب نماید و بر روی دگمه Open کلیک نمائید.

قرار دادن نرم افزارها در فایروال ویندوز

به همین راحتی برنامه مورد نظر، در لیست فایروال ویندوز قرار می گیرد. حال می توانید برنامه را ببندید. همچنین با استفاده از دگمه Delete موجود در منوی بالای برنامه، می توانید برنامه مورد نظر را از فایروال حذف کنید.

قرار دادن نرم افزارها در فایروال ویندوز


امیدوارم که از این آموزش نهایت استفاده رو برده باشید.

اگه این مطلب براتون مفید بود از قسمت پایین بر روی "موافق" کلیک کنید.

اگه به مشکلی برخوردید می توانید در قسمت نظرات سوالاتتون رو مطرح کنید.

منبع: آموزه